Home

CULTURA VISUAL
Projecte educatiu artístic – ESO

Captura de pantalla 2013-09-09 a la(s) 12.46.09

1. INTRODUCCIÓ
Actualment estem sotmesos a un bombardeig incontrolable d’imatges, que ens arriben per diversos mitjans i formats. Una comunicació audiovisual que s’ha tornat tan poderosa i potent que forma part del nostre escenari quotidià. Però, estem totalment preparats per rebre-la? Com l’entenem i com l’hauríem d’entendre?

Cultura Visual és una proposta que pren com a referència el llibre “Esto no son la Torres Gemelas” de Maria Acaso, un manual de resistència visual que t’ensenya a sospitar de les imatges, a analitzar les pors que desperten en nosaltres i a desenvolupar un sentit crític enfront d’elles. 

2. FINALITAT DE LA PROPOSTA
Obtenir eines que permetin analitzar la cultura visual que els estudiants consumeixen des d’una perspectiva crítica.

3. METES
– Conèixer la cultura visual del nostre moment i context.
– Saber diferenciar entre veure i llegir imatges.
– Aprendre a sospitar de les imatges.
– Desenvolupar un sentit crític i reflexiu davant les imatges.
– Analitzar els terrors que provoquen.

4. DESENVOLUPAMENT DE LA PROPOSTA
Activitat 1: Quina és la nostra cultura visual?
Per iniciar la proposta, els estudiants seleccionen imatges basant-se en les diferents relacions que estableixen amb elles. Les mostren i les comparteixen amb la resta del grup, justificant la seva selecció, per després classificar-les en: representacions visuals informatives, representacions visuals comercials i/o d’entreteniment i representacions visuals artístiques.

Activitat 2: Sospitant de les imatges
A partir de la classificació de les imatges realitzada anteriorment, es traça un mapa conceptual que permeti desgranar, reflexionar i situar alguns conceptes que formen part del recorregut de la sospita de les imatges. El diàleg entre tots els membres del grup, és necessari per compartir i debatre les diferents posicions. El més important és aprendre a formular-se preguntes.
(Imatge – món visual – cultura visual – hiperrealitat – efecte realitat – mentida visual – assassinat visual – atemptat visual – micronarrativa / metanarrativa visual_ “Esto no son la Torres Gemelas” Cap.1,2 Maria Acaso).

Activitat 3: “Efectes” de la cultura visual?
Es planteja al grup que reflexionin sobre els efectes / terros que les imatges provoquen, analitzant les diferents capes de contingut. És interessant que els estudiants descobreixin que poden fer una lectura més enllà.
(Terrors del cos, terrors culturals i els terrors de classe_”Esto no son la Torres Gemelas” Maria Acaso Cap.3).

*Aquest projecte està relacionat amb el projecte “Disfresses diàries? El joc de construir identitats”

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s